Roze Zaterdag in Groningen

Op zaterdag 22 juni is het Roze Zaterdag in Groningen. Dit evenement is jaarlijks in een andere stad. Groningen is voor de derde keer de gaststad. Op deze dag vieren we diversiteit. De provincie Groningen draagt Roze Zaterdag een warm hart toe en ondersteunt de organisatie financieel.

Roze Zaterdag in Groningen

De binnenstad van Groningen bruist tijdens Roze Zaterdag van de festiviteiten met diverse optredens, een feestelijke parade door de stad, een informatiemarkt en een roze kerkdienst. Kijk op de website van Roze Zaterdag Groningen voor meer informatie en het programma.

Andere initiatieven

Naast Roze Zaterdag is de provincie ook bezig met andere initiatieven op het gebied van diversiteit en inclusie, zoals Alliantie Gelijkspelen. Een samenwerkingsverband dat streeft naar een veilig sportklimaat voor iedereen.

Lees het achtergrondartikel