Aanpak Blauwe Roos in Winschoten van start

De aanpak van de Blauwe Roos, de rotonde bij verkeersknooppunt Winschoten - A7, gaat dit najaar van start. De maatregelen moeten bijdragen aan een betere doorstroming en verkeersveiligheid rondom de Blauwe Roos.

Aanpak Blauwe Roos in Winschoten van start

Verbeteren doorstroming

Om het verkeer bij de Blauwe Roos beter te laten doorstromen worden deze maatregelen doorgevoerd:

• De rotonde Blauwe Roos krijgt een dubbele rijstrook voor de drukste verkeersstroom van de A7/Groningen - Winschoten en in omgekeerde richting.
  • Er komt een nieuwe verbinding die het verkeer vanaf de afrit A7 richting Winschoten leidt.
  • Het groot onderhoud aan de provinciale weg tussen Winschoten en Oude Pekela (N367) wordt eerder uitgevoerd om de hinder voor de omgeving te beperken.
  • Aanpak van de Rozenblad-rotonde door de aanleg van twee afsnijdingen bij de rotonde, zodat verkeer geen gebruik meer hoeft te maken van het kruispunt.
  • Vanuit alle richtingen komen er twee aanrijstroken naar de rotonde. Het verkeer dat gebruik moet maken van de Beertsterbrug blijft daarmee gescheiden van het andere verkeer.

De Blauwe Roos

De Blauwe Roos is de belangrijkste ontsluiting voor Winschoten en het Oldambt. Op dit moment ontstaan met name in de avondspits en bij brugopeningen problemen met de doorstroming van het verkeer. Voor de aanpak van de Blauwe Roos stellen de provincie, het Rijk, Rijkswaterstaat en de gemeente Oldambt zo'n € 4 miljoen beschikbaar. De provincie betaalt daarvan € 2,8 miljoen.

Op de pagina van de Blauwe Roos staat meer informatie over het project.