Meedenken over uitgangspunten economische agenda Nij Begun

Bij de economische agenda van Nij Begun is een belangrijke tussentijdse mijlpaal bereikt: de uitgangspunten liggen nu klaar om erop te reageren. Groningers en Noord-Drenten kunnen dit doen via de website Stem van provincie Groningen.

Meedenken over uitgangspunten economische agenda Nij Begun

Kansen economische ontwikkeling

Nij Begun gaat over de aanpak van schadeherstel, versterking, verduurzaming én sociaal en economisch perspectief voor Groningen en Noord-Drenthe. Niet alleen nu, maar voor de komende dertig jaar. De Economische Agenda richt zich op brede welvaart: wat is er nodig om deze regio aantrekkelijk te houden om te leven, wonen, ondernemen, leren en investeren? En welke kansen zijn er om grote economische ontwikkelingen in Groningen en Noord-Drenthe mogelijk te maken?

Jakob Klompien is aangesteld als onafhankelijk kwartiermaker om een Economische Agenda op te stellen, voor en mét Groningers en Noord-Drenten. Na veel gesprekken met inwoners, organisaties, kennis- en onderwijsinstellingen, bedrijven en overheden, heeft hij met zijn team uitgangspunten voor de economische agenda gemaakt. Nu roepen we inwoners en ondernemers op om hierop te reageren.

Uw mening telt

Uw reactie op de uitgangspunten is van groot belang voor het vormgeven van de doelstellingen van de economische agenda. Wilt u uw mening geven over de voorgestelde uitgangspunten? Dat kan tot eind september via de website Stem van provincie Groningen