In de zomer voordelig met de trein in Groningen en Friesland

De provincie Groningen en Arriva bieden een voordelig dagticket aan om het reizen met de trein in Groningen en Friesland deze zomer aantrekkelijker te maken. Treinreizigers kunnen voor €7,50 een hele dag onbeperkt reizen. Arriva ontvangt subsidie van de provincie om de kortingsactie uit te voeren en een campagne op te zetten. De provincie compenseert hiermee de korting voor de reiziger.

In de zomer voordelig met de trein in Groningen en Friesland

Zomerticket Noord-Nederland

Het zomerticket kost € 7.50 en is op werkdagen geldig na 09.00 uur en in het weekend de hele dag. Het ticket is uiterlijk tot en met 14 december te koop (zolang de voorraad strekt).  De korting is geldig in Arriva-treinen in Groningen en Friesland en ook voor bussen in Friesland. Een dagkaart is geldig voor 1 volwassene en maximaal 3 kinderen tot en met 11 jaar. Het ticket is te koop via de website van Arriva en de website laatjebrengen.nl.

Inspiratie

Het zomerticket is ideaal voor een dagje uit of een bezoek aan vrienden en familie. Op laatjebrengen.nl is het ticket te vinden en staan leuke uitstapjes en activiteiten in het Noorden die met het openbaar vervoer te bereiken zijn.

Bereikbaarheid dorpen en steden

De provincie en Arriva zetten zich in om de bereikbaarheid van dorpen en steden met het openbaar vervoer te verbeteren en aantrekkelijker te maken. Door de dagkaarten met korting aan te bieden proberen ze mensen die eropuit gaan in de zomer sneller te laten kiezen voor de trein. Reizigers die via de actie kennismaken met de trein kunnen in de toekomst vaker op die manier gaan reizen.

Meer informatie

Meer informatie en de actievoorwaarden staan op laatjebrengen.nl. Deze voordeelactie is in samenwerking met de provincie Fryslân en Arriva tot stand gekomen.