Groningen haalt banden aan met Nedersaksen

Duitsland is ons achterland. En andersom. Onze regionale economie is verknoopt met die van Nedersaksen. Het is daarom goed om nu en dan de banden aan te halen. In de week van 12 tot en met 18 november is  een Groningse delegatie te gast in Nedersaksen. Thema van de werkweek: innovatie.

Nederlandse en Duitse vlag

Namens de provincie Groningen nemen commissaris van de koning RenĂ© Paas en de gedeputeerden Bram Schmaal, Johan Hamster en Henk Emmens deel aan de missie. Ook de gemeente Groningen is bestuurlijk flink aanwezig en er gaan vertegenwoordigers van kennisinstellingen en bedrijven mee. In Oldenburg, Bremen en Hamburg worden bezoeken gebracht aan prachtige bedrijven en er zijn  bijeenkomsten met bestuurders van deze Duitse steden en de regio.

Innovatie

Het overkoepelende thema van de werkweek is innovatie. ,,We willen de bestaande samenwerking versterken en kennis uitwisselen over energie, mobiliteit en human capital'', vertelt gedeputeerde Schmaal. ,,Ik verheug me zeer op onze missie. Groningen en Nedersaksen hebben elkaar heel veel te bieden.''