Fanerbrug in Briltil vier weken afgesloten

De Fanerbrug over het Hoendiep in Briltil is toe aan een opknapbeurt. De brug over de Fanerweg (N980) is vanaf maandag 16 september tot en met vrijdag 11 oktober afgesloten voor doorgaand verkeer.

Fanerbrug in Briltil vier weken afgesloten

De provincie Groningen verzorgt het groot onderhoud aan de Fanerbrug. De brug wordt schoongemaakt, geschilderd en technisch onderhouden. Na de onderhoudsbeurt is de brug voor de komende 15 jaren vrij van groot onderhoud. De werkzaamheden zijn afhankelijk van het weer. De planning kan daardoor afwijken van genoemde data.

Fietsers en voetgangers

De brug is tijdens de werkzaamheden volledig gestremd voor gemotoriseerd verkeer. (Brom)fietsers en voetgangers kunnen gebruik blijven maken van de brug. Verkeersregelaars begeleiden hen op werkdagen tijdens de ochtend- en middagspits.

Omleiding

Het doorgaand verkeer tussen Zuidhorn en Niekerk/Oldekerk moet omrijden via de provinciale wegen N355 (Niezijl) en N388 (Boerakker). De omleidingsroute wordt met borden aangegeven.

Klik op de afbeelding om deze te vergroten.