Erica van Lente nieuwe burgemeester gemeente Midden-Groningen

Commissaris van de Koning René Paas heeft Erica van Lente beëdigd als burgemeester van de gemeente Midden-Groningen. Ze volgt in Midden-Groningen Adriaan Hoogendoorn op.

Erica van Lente nieuwe burgemeester gemeente Midden-Groningen

De beëdiging van Erica van Lente

Erica van Lente (44 jaar) werd op dinsdag 23 april jl. voorgedragen als nieuwe burgemeester van de gemeente Midden-Groningen. De gemeenteraad besloot dit in een extra raadsvergadering op voorstel van de vertrouwenscommissie .

Van Lente is nu nog burgemeester van Dalfsen, waar ze in 2019 begon.  Zij is geen onbekende in onze provincie. Tussen 2010 en 2014 was Van Lente raadslid in Groningen, namens de PvdA. In 2017 en 2018 was ze waarnemend burgemeester van Bedum.